Головна » 2015 » Квітень » 25 » У СНАУ обговорили проблеми інтеграції вищої освіти з агробізнесом
11:17
У СНАУ обговорили проблеми інтеграції вищої освіти з агробізнесом

Аграрна освіта: реформувати не можна залишити так. Де поставити кому у цьому реченні  - вже зрозуміло кожному, хто має бодай якесь відношення до проблеми. Але, як і при кожній реформі,  виникає ціла низка питань, які необхідно обговорювати, ділитися досвідом, спільно виробляти нові стратегії, щоб процес йшов якомога швидко, ефективно та без зайвих складнощів.

Саме з цією метою 22-23 квітня 2015 року Сумський національний аграрний університет ініціював та провів семінар «Інтеграція вищої освіти з агробізнесом», на який з’їхалися проректори з навчальної роботи з усіх аграрних вищих навчальних закладів України, представники МОН України та науково-методичного центру «Агроосвіта», а також компанії «Кернел».

На початку пленарного засідання учасників привітав Ігор Будько, провідний спеціаліст відділу вищих навчальних закладів Міністерства освіти й науки України.

Те, що аграрна освіта в Україні потребує змінення підходів, форм і методів – це вже давно навіть не предмет для дискусій. Питання в іншому: як? Як нам знайти формулу для змінення ситуації в агроосвіті на краще? Саме про це йшлося у виступі ректора СНАУ Володимира Ладики, у якому він поділився своїм баченням ситуації, а також досвідом Сумського національного аграрного університету. Наразі активно триває співпраця СНАУ з компанією «Кернел»: вже позаду перший, найскладніший етап, коли здавалося, що нічого з цього не вийде. Наразі триває активна співпраця, і найголовніший крок – це, безумовно, коригування змісту навчальних дисциплін відповідно до запитів бізнесу, узгодження навчальних програм та планів. Бізнес, виробництво сьогодні потребує висококваліфікованого фахівця, і найголовніше – має чіткі критерії того, яким цей фахівець повинен бути. Збільшення відсотку практичної підготовки, максимальне наближення науки до виробництва, об’єктивне оцінювання знань, підвищення кваліфікації викладачів – все це впроваджується у СНАУ, - відзначив Володимир Іванович.

Керівник науково-методичного центру «Агроосвіта» Тетяна Іщенко поділилася своїм баченням ситуації у цій сфері. Так, зокрема, у доповіді Тетяни Дем’янівни йшлося про сильні сторони аграрної освіти України, адже маємо напрацьовану розвинену систему освіти різного рівня, великий людський потенціал. Разом з тим, не можна закривати очі й на недоліки: одна з найбільших проблем – брак практичних знань, а також недостатнє знання іноземних мов як студентами, так і викладачами. І це знов повертає нас до головної теми семінару – розбудови практичного «місточка» між бізнесом та університетами.

У доповіді начальника навчального відділу НУБіП України Оксани Зазимко детально були розглянуті сучасні стандарти вищої освіти і шляхи до їх реалізації. Оксана Володимирівна поділилася також досвідом свого навчального закладу у питаннях навчальної та методичної роботи.

Про порядок обрання керівників вищих навчальних закладів, деканів, практичні кроки впровадження Закону України «Про вищу освіту», а також про необхідність доопрацювання низки питань в цій площині говорив перший проректор СНАУ Микола Курило.

Цікавою виявилася доповідь «Інтеграція української аграрної освіти в європейський простір», яку представив Олег Горб, керівник проекту «Паралельний європейський диплом».

А що ж чекає бізнес від співпраці з університетами? Про це говорила керівник освітнього проекту компанії «Кернел» Оксана Мусієнко. Для того, щоб щось отримати, спочатку потрібно щось дати. Тож «Кернел» дає студентам шанс. Саме так – «Кернел Шанс», - називається корпоративна школа, що забезпечує адаптацію і розвиток молодих спеціалістів після закінчення вищого навчального закладу. Зламати застарілу модель, щоб збудувати нову – це головна мета співпраці, і для цього існує досить багато передумов, насамперед відсутність зв’язку між замовником освітнього продукту (агробізнесом) та його створювачем (ВНЗ), застарілі державні стандарти підготовки фахівців, зайвий академізм, інертність в діях, відсутність мотивації до професійного удосконалення педагогів тощо. Тож співпраця, про яку наразі так багато говориться, й покликана докорінно змінити старі схеми і створити новий освітній продукт, що базуватиметься на повноцінній теоретичній і практичній підготовці до ведення сільського господарства в умовах українських реалій, володінні кращими вітчизняними та закордонними практиками ведення агробізнесу, розумінні економічної складової сільськогосподарського виробництва, вихованні патріотів своєї країни, які можуть і хочуть розвивати аграрний бізнес України.

За час співпраці з компанією «Кернел» Сумський національний аграрний університет напрацював алгоритм організації освітнього процесу співпраці з агробізнесом, про що учасникам семінару розповів проректор з науково-педагогічної  та навчальної роботи СНАУ Валерій Жмайлов. Зокрема це відбір мотивованої молоді, формування агробізнесом кваліфікаційних вимог, розробка та експертиза агробізнесом навчальних планів, навчальних програм тощо. Сумський національний аграрний університет вже помітив перші результати: значно збільшився відсоток проходження студентами виробничих практик на посадах спеціалістів.

По закінченні пленарної частини учасникам семінару була запропонована оглядова екскурсія університетом, де вони оглянули лабораторії факультетів інженерно-технологічного, агротехнологій та природокористування, харчових технологій, а також навчальні класи, дослідні поля та теплиці.

Взято з http://www.sau.sumy.ua/

Переглядів: 331 | Додав: Prepod12 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]